Розвиток творчого потенціалу педагогів Психолого-педагогічний тренінг продовження - Сторінка психолога <!--if()-->- <!--endif--> - Навчально-виховна робота - Софіївський ДНЗ "Чайка"
Головна » Матеріали » Сторінка психолога

Розвиток творчого потенціалу педагогів Психолого-педагогічний тренінг продовження

Вправа «Продовж відомий вислів»

Мета: сприяти розвитку сміливості у ви­словлюваннях, дотепності, допитливості та гнучкості думки.

Психолог. Прислів'я, приказки, народні прикмети — неоціненна скарбниця народної творчості й мудрості. Є дуже багато влучних висловів, які відображають різні аспекти на­шого життя. І зараз ми спробуємо долучитися до цієї скарбниці народної мудрості, вико­нуючи вправу «Продовж відомий вислів».

Усі учасники гри сидять колом. По колу пус­каться «таємнича скринька» із записаними незавершеними висловами. Кожен учасник по черзі дістає записку з висловом і намага­ється оригінально його завершити. Після цього психолог озвучує попередній варіант вислову.

Приклади висловів:

     Водить очима, наче злодій... (поярмарку).

    Якби не ти і не я, то не було б... (весілля).

     Кому місяць світить, тому й... (зорі всмі­хаються).

     Гречана каша хвалилася, ніби вона... (з маслом родилася).

     У народі кажуть, що наука — срібло, а практика — ... (золото).

    Три речі швидко минають: луна, веселка і... (дівоча краса).

     Не бійся розумного ворога, а бійся... (не­розумного приятеля).

     Глибока річка, як і розумна думка... (плине спокійно).

    Не знаємо ціну водиці, доки не... (висохла криниця).

   Ліпше, щоб дитина плакала тепер, ніж... (батьки потім).

    Під добрим кущем трава зеленіє, за хо­рошим чоловіком... (жінкамолодіє).

    Не той молодець, що за водою пливе, а той, що... (проти води).

    Добрий чоловік надійніший, ніж... (кам'яний міст).

    Коли тебе шанують добрі люди, то... (ша­нуйся й сам).

    Будь сильний духом, а не... (новим ко­жухом).

    І хороша, і вродлива, тільки шкода, що... (сварлива).

    Під дощ хати не криють, а коли ясно —... (вона не тече).

    Не сунься середа наперед четверга, бо ще й... (п'ятниця буде).

    Добрий лікар має орлине око, левине серце і... (жіночуруку).

    Дорогі ліки добре допомагають: як не хворому, то... (лікареві).

    Молодість летить вільною пташкою, а ста­рість.. . (повзе черепашкою).

    Як ідеш дивись під ноги: хоч грошей не знайдеш, але й... (носа не розіб'єш).

    Витрачай менше, ніж заробиш, тоді... (боргів не наробиш).

    Чоловік має два вуха, щоб більше слухати, а один язик, щоб... (менше говорити).

Вправа «Карлючки Леонардо да Вінчі»

(Звучить мелодія.)

Більшість людей упевнені в тому, що вони не вміють малювати, але насправді це не так. Просто ми намагаємося малювати лівою півку­лею, а потрібно викликати на допомогу і праву.

Заплющуємо очі й під музику, використо­вуючи техніку Леонардо да Вінчі, починаємо малювати.

Уявіть себе геніальним художником, який робить начерки до картини. Не спрямовуйте олівець, нехай він просто ковзає. А тепер по­дивіться на створене вами зображення.

Бесіда:

  Що ви створили?

  Малюнок вам щось нагадав?

  Як ви можете використати його для ви­рішення своєї проблеми?

  Як би його назвали абстракціоністи?

  Які з'явились ідеї?

Деякі люди здатні бачити фантастичні, сюрреалістичні кольорові образи — глибші та яскравіші, ніж реальність.

Сальвадор Далі використовував цей метод для створення своїх шедеврів. Як він це робив? Ставив жерстяну тарілку на підлогу і сідав по­руч у кріслі, тримаючи ложку над тарілкою. По­тім розслаблявся і потроху починав засинати. У той час, коли він уже дрімав, ложка висков­зувала з руки, падала з дзенькотом на тарілку й будила його якраз тоді, коли він міг вловити деякі сюрреалістичні образи, які потім втілював у своїх картинах.

У підсвідомості приховані величезні мож­ливості людини.

Психолог. Пропоную подивитися вам відео-заняття з образотворчої діяльності «Чарівні клякси»

Які ж чинники впливають на розвиток творчої особистості?

      Мотивація (пізнавальна активність, спря­мована на осмислення життя);

     здатність до критичного аналізу;

     самооцінка;

     дисципліна (необхідність спрямовувати свої зусилля в потрібне русло);

      цілеспрямованість;

      концентрація уваги;

     високі естетичні, морально-етичні, за­гальнолюдські цінності;

     толерантність;

      гнучкість мислення;

     образність мислення;

      впевненість у собі;

     оптимізм;

     здатність правильно формувати про­блему.

Творчість людині необхідна у різних сферах життя, але творчі здібності розвинути не про­сто. Єдиний спосіб зробити це — як найбільше практикуватися.

 

Вправа-розминка «Торт»

Психолог. Молодці, яка художня галерея утворилася! Ми так активно працювали, що трохи втомилися, тому давайте відпочинемо за допомогою вправи-розминки.

Чи є в колективі люди, які люблять солодо­щі?.. А хто любить масаж?.. Тож давайте поєд­наємо два задоволення: спечемо уявний торт і одночасно зробимо одне одному масаж.

Для цього слід утворити коло й повторю­вати за мною масажні прийоми, які ми будемо робити на спині в сусіда:

·        насиплемо борошна (гладимо долонями по спині коловими рухами в різні сторони);

·        наллємо молока (гладимо згори донизу);

·        насиплемо цукру (постукати пальчи­ками);

·        уб'ємо яєць (б'ємо по спині ребром до­лоні);

·        замісимо тісто (коловірухи за годиннико­вою стрілкою);

·        розкачаємо тісто (постукати кулачками

·        покладемо в духовку (покласти руки на плечі сусіда

 

Рефлексія

Психолог. Наша подорож підходить до за­вершення, час повертатися додому й підбити підсумки семінару.

Перед вами є два конверти різного кольору: «Корисне та цікаве», «Зайве і незрозуміле».

Ваше завдання: написати свої думки, вражен­ня, позитивні й негативні аспекти нашої зустрічі й укинути  записи до відповідного конверта...

Дякую за увагу й активність! До зустрічі!

Категорія: Сторінка психолога | Додав: Тата (25.11.2013)
Переглядів: 376