Пісочна терапія - Сторінка психолога <!--if()-->- <!--endif--> - Навчально-виховна робота - Софіївський ДНЗ "Чайка"
Головна » Матеріали » Сторінка психолога

Пісочна терапія

ЗМІСТ ЗАНЯТЬ

Ігри на поверхні сухого піску

1.Вправа «Здрастуй пісок»

Мета:зниження психофізичного напруження.

Вихователь від імені феї пропонує по-різному привітатися з пісочком, тобто різними способами доторкнутися до піску.

- доторкнутися до піску кожним пальчиком по черзі однієї, потім другої руки, потім всіма пальчиками одночасно;

- легко стиснути кулачок з пісочком, потім повільно висипати його у пісочницю;

- доторкнути до піску всією долонькою-внутрішньою, потім тильною стороною;

В останньому випадку можна заховати у піску маленьку іграшку: «З тобою захотів привітатися житель піску…»

Діти старшого віку описують та порівнюють свої відчуття: «тепло-холодно», «приємно-неприємно» і так далі.

2. Вправа «Пісочний дощик»

Мета: регуляція мязової напруги, розслаблення.

   Пісочна фея: У моїй країні може іти незвичайний пісочний дощик та дути пісочний вітерець, Це дуже приємно. Ви можете самостійно влаштувати такий дощик і вітерець. Дивіться, як це відбувається.

Дитина повільно, а потім швидко сипле пісок із свого кулачка у пісочницю, на долоньку дорослого, на свою долоньку.

    Дитина закриває очі і кладе на пісок долоньку з розтопиреними пальчиками, дорослий сипле пісок на будь-який пальчик, а дитина називає пальчик.

Потім вони міняються.

3.Вправа «Незвичайні сліди»

Мета:розвивати тактильні відчуття,уяву.

     «Ідуть ведмежатка»- дитина кулачками і долоньками з силою надавлює на пісок.

     «Стрибають зайчики»- кінчиками пальчиків дитина стукає по поверхні піску, рухаючись у різних напрямках.

      «Повзуть змійки»-дитина, розслабленими пальчиками рук робить поверхню піску хвилястою (у різних напрямках).

      «Біжать жучки-павучки»- дитина рухає всіма пальцями,імітуючи рух комах(можна повністю занурювати руки у пісок, зустрічатися під піском один з одним -«жучки вітаються»)

4.Вправа «Візерунки на піску»

Мета:закріплення знань про сенсорні еталони,встановлення відповідностей.

       Вихователь малює пальцем, пензликом у верхній частині пісочниці різні геометричні фігури, прості, складні візерунки(прямі чи хвилясті доріжки, парканчики). Дитина повинна намалювати такий самий візерунок внизу на піску, або продовжити малюнок дорослого. Ті ж візерунки на піску виготовляються шляхом викладання в певній послідовності предметів, наприклад камінців, жолудів, великих ґудзиків.

5.Гра-вправа «Ми створюємо світ»

Мета: розвиток та розширення уявлень дитини про навколишній світ живої та неживої природи, про світ людини.

      Вихователь показує способи побудови у пісочниці різних живих та неживих спільнот-місто, село, ліс, річка, озеро, острів, а потім в ігровій формі спонукає дитину будувати самостійно чи по інструкції різні природні та рукотворні спільноти.

6.Вправа «Ми їдемо у гості»

Мета:розвиток просторових уявлень,орієнтування на «пісочному листку»

     Вихователь в ігровій формі знайомить дитину з просторовими уявленнями (чи закріплює знання)верх-низ, право-ліво, над-під, центр, куток. Дитина за допомогою інструкцій дорослого пальцями «ходить, стрибає, повзає» по піску, зображуючи різних персонажів.

7.Гра-вправа «Кроти»

Мета:розвиток тактильних відчуттів,розслаблення,активізація інтересу.

    Вихователь занурює одну руку в пісок, шевелить нею під піском(звертає увагу дитини на зміни поверхні піску) потім обережно розкопує кожен палець. потім те ж саме виконує дитина. Після того вони розкопують руки один одного (можна дути на пісок, використовувати пір’їнку, палички, пензлик).

8. Гра-вправа «Пісочні хованки»

Мета: розвиток тактильної чуттєвості, зорового сприймання, мислення, невимушеності.

   Іграшки хочуть погратися з тобою у хованки. Вибери іграшку, яка найбільше тобі подобається. Ти закриєш очі, а вона сховається в пісок, а потім дитина повинна знайти іграшку. Можна роздувати пісок, розкопувати пальчиками, використовувати палички, пензлики.

 

 

Категорія: Сторінка психолога | Додав: Тата (17.12.2013)
Переглядів: 1007