Завдання та зміст Базового компонента дошкільної освіти з освітньої лінії «Дитина у природному довкіллі» - Сторінка методиста <!--if()-->- <!--endif--> - Навчально-виховна робота - Софіївський ДНЗ "Чайка"
Головна » Матеріали » Сторінка методиста

Завдання та зміст Базового компонента дошкільної освіти з освітньої лінії «Дитина у природному довкіллі»

Тема тренінгу. Завдання та зміст Базового компонента дошкільної освіти з освітньої лінії «Дитина у природному довкіллі»

Мета тренінгу: підвищення рівня поінформованості педагогів щодо змісту освітньої лінії «Дитина у природному довкіллі», формування їх професійних умінь щодо використання ефективних підходів для впровадження та реалізації вищеназваної освітньої лінії в освітньому процесі ДНЗ.

Обладнання та матеріали:

 

Хід тренінгу

Вступ. Природа – це домівка людства і джерело ресурсів його життя. Людина – невід’ємна частина природи. Виховуючи в дітей любов до природи, рідної землі, навчаючи їх оберігати навколишню красу, ми формуємо зачатки екологічної та моральної свідомості, духовності, гуманізму.

Правила роботи групи:

1. Будь відкритий до нових знань, ідей.

2. Будь активним.

3. Умій слухати.

4. Шанобливо стався до всіх учасників без винятку.

І етап. Знайомство-привітання

1. Вправа «Самопрезентація».

Мета: знайомство учасників тренінгу, створення сприятливих умов для роботи, зняття емоційного напруження.

Час виконання: 10 хв.

Опис вправи. Для комфортної та ефективної співпраці нам потрібно познайомитися. Кожен учасник має назвати своє прізвище, ім’я, по батькові, а після цього – позитивні якості, що починаються з літер ініціалів власного імені. Наприклад, Климчук Юлія Степанівна – кмітлива, юморна, смілива.

Запитання для обговорення:

- Які почуття переживали учасники під час вправи?

- Які труднощі виникали під час представлення самого себе?

- Що спадало на думку, коли слухали коментарі партнера?

- Чи є у вас спільні позитивні якості?

Очікування

2. Вправа «Зоряне небо очікувань».

Мета: визначення сподівань учасників щодо тренінгу.

Подумайте і скажіть, що ви очікуєте від тренінгу. Власні сподівання запишіть на зображення зірок «Я очікую…», зачитайте та прикріпіть на плакат із написом «Зоряне небо очікувань».

ІІ етап. Створення мікроклімату працездатності

3. Вправа «Гроно винограду».

Мета: розвивати почуття єдності, згуртованості.

Час виконання: 10 хв.

Опис вправи. Учасники тренінгу, стоячи в колі, по черзі передають одне одному гроно винограду. Керівник звертає увагу на величину, масу грона (велике, важке). Потім педагоги передають гроно по колу, але при цьому кожен відриває по одній виноградині.

Запитання для обговорення:

- Чи змінилися розмір, маса грона?

- Яким воно стало?

Ось так трапляється в житті, лише в єдності наша сила, і все, що трапляється на шляху, легко долається спільними зусиллями. Тож запрошуємо до співпраці.

ІІІ етап. Вправи на засвоєння змісту тренінгу

4. Вправа «Читання з позначками».

Мета: усвідомлення змісту освітньої лінії «Дитина в природному довкіллі»; розвиток уміння чітко передавати інформацію колегам; формування вміння знаходити головну думку в тексті.

Час виконання: 15 хв.

Обладнання: маркер (фломастер, простий олівець), копії відповідних текстів із Базового компонента за блоками:

1. Явища природи.

2. Природа планети Землі.

3. Рослини. Гриби. Тварини.

Опис вправи. Учасники сидять у колі. Кожен отримує по одній картці з інформацією за змістом теми тренінгу. Упродовж кількох хвилин учасники читають інформацію з картки, потім повертаються до сусіда та ділиться прочитаною інформацією. Завдання полягає в тому, щоб поділитися інформацією, а також самим отримати інформацію від інших.

5. Міні-лекція «Дитина в природному довкіллі»: зміст освітньої лінії та умови формування природничої компетентності дошкільників.

6. Вправа «Методична дошка».

 

Категорія: Сторінка методиста | Додав: Тата (17.01.2015)
Переглядів: 413