Головна » Матеріали » Сторінка методиста

Впровадження здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховний процес дошкільного навчального закладу

Мета: роботи над проблемою:

  1. Спрямовувати роботу педагогів на створення передумов для формування здорового способу життя дітей за допомогою інноваційно-оздоровчих технологій та розвиваючого середовища
  2. Надання процесу становлення у спрямуванні роботи на опрацювання та узагальнення оздоровчих технологій та передових методик навчання під час впровадження дослідно-експериментальної роботи в дошкільному закладі

План

І. Організаційна частина

1.Зачитування плану та мети роботи семінару «Впровадження здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховний процес дошкільного навчального закладу»

 

Це дослідно-експериментальна робота «Салон педагогічних інновацій». Протягом навчального року, ми будемо поглиблено вивчати та діагностувати ті оздоровчі технології, які краще підходять для наших з вами дитячих садків.

ІІ. Основна частина

1. Для того щоб ми розпочали активно працювати налаштуємо хвилі нашого мозку на продуктивну діяльність за допомогою відомої вам гри «Мозковий штурм»

Протягом 3 хв. Педагоги відповідають на запропоновані запитання, висловлюючи свою думку.

  • Як ви розумієте поняття «здоров’я»?
  • Дайте визначення поняттю «фізичний розвиток».
  • В чому проявляється зв’язок фізичного розвитку та здоров’я?
  1. Інноваційно-оздоровчі технології

Для ефективної організації фізичного виховання дітей в закладі впроваджуються різноманітні оздоров­чі та профілактичні технології іннова­ційного та здоров'язбережувального характеру. Давайте пригадаємо знайомі технології, можливо ознайомимось з новими технологіями та проведемо аналіз ефективності.

(Презентація)

  1. Планування будь якої роботи в закладі здійснюється відповідно нормативним документів. Фізкультурно-оздоровча робота в дошкільному закладі планується відповідно таких нормативних документів.

- Закони України : « Про дошкільну освіту», «Про фізичну культуру і спорт»,

- Базовий компонент дошкільної освіти

- Програма «Українське дошкілля» (Оновлена)

- Спільний наказ Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 21 квітня 2005 року №242/178 «Про посилення роботи щодо профілактики захворюваності та формування здорового способу життя».

- Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах України затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 2 серпня 2005 року №458

- Методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України (додаток до листа від 16.08 2010.№1/9-563) «Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу».

-наказ МОН України Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності

  1. Осередок

Нормативна база є однією з умов впровадження у роботу різних методик, технологій, програм. А яка, ще є умова для ефективної організації фізкультурно-оздоровчої роботи, впровадження інноваційних технологій…

Робота в парах.

Звичайно, велику роль у фізичному розвитку дітей відіграє розвивальне середовище.

Творча вправа «Сучасний оздоровчий осередок очами вихователя»

Вихователям пропонується об’єднатися у пари. Педагогам пропонується створити модель розвивального середовища. Кожна пара малює інноваційно-оздоровчого осередок та характеризує його. На підготовку завдання 10 хв. По закінченню кожна пара демонструє виконання завдання. Інші учасники мають право доповнювати виступи.

  1. Використання оздоровчих технологій в різних формах роботи.

Нормативна база опрацьована, розвивальне середовище сформоване,

Залишилося спланувати фізкультурно-оздоровчу діяльність таки чином щоб інноваційні технології пройшли через всі форми роботи. В дитячому закладі організовується за різними формами роботи відповідно до Листа МОН № 1/9-456 від 02.09.2016 року «Щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах».

Давайте разом з вами назвемо ці форми роботи.

Основні форми організації здоров'язберігаючої роботи:

- фізкультурні заняття

- самостійна діяльність дітей

- фізичні вправи

- спортивні свята

- загартування.

Оздоровчі технології проходять червоною ниткою через весь навчально-виховний процес, через всі форми роботи з дітьми, але деякі технології настільки ввійшли у навчальний процес, що ми навіть забуваємо, що це технологія. Тому оздоровчі технології підбирають до певного виду діяльності.

Гра «Підбери технологію» Учасники діляться на дві групи та викладають оздоровчу технологію до форми роботи та обґрунтовують відповідь.

Перелік технологій для різних форм :

(стретчинг, динамічна пауза, рухливі і спортивні ігри, релаксація, пальчикова гімнастика, гімнастика для очей, гімнастика коригуюча, загартовування, казкотерапія, кольоротерапія, загартування, точковий масаж, самомасаж, гімнастика, психогімнастика, технологія музичного впливу )

Наш дитячий заклад активно слідкує за роботою днз, які впроваджують в практику оздоровчі технології. Ми з ними знайомимося, опрацьовуємо і впроваджуємо ті технології, які найбільше підходять для роботи нашого закладу. Зараз ми пропонуємо переглянути відеоматеріал яким ми зацікавились.

Відео матеріал. (Обговорення Відео)

  1. Які на вашу думку технології є найбільш ефективнішими.
  2. Які технології Ви використали б у своїй роботі поясніть.

В практику нашого закладу ввійшла естетично-оздоровча технологія М.М. Єфименка «Театр горизонтального пластичного балету»

Чому ми звернули увагу на цю технологію? :Тому що пластичний балет формує у дітей елементи гімнастики, йоги, акробатики, хореографії, ритмічної гімнастики, навчає фантазувати, уявляти, імпровізувати, дітей для збагачення їхнього творчого потенціалу. Розвиває творчу насолоду, спонукає до рухово-ігрових дій. Іще одна особливість не потребує великої підготовки, не потребує великої кількості предметів, інвентарю. Тобто через мінімум-досягаємо максимуму

Практичний показ з дітьми

Розминка із присутніми та обговорення даної технології

Психогімнастика «Ми полюємо на лева»

Шановні колеги я хочу вам запропонувати технологію яка на мою думку найбільше підходить для педагогічних працівників. Ця технологія походить з далекого Китаю. Технологія – енергії. Ця енергія циркулює по особливих каналах-меридіанах, що забезпечує “доставку” енергетичного «палива» до всіх органів і тканин організму. І це «Цілющі мудри»

Вправа «Цілющі мудри»

Шановні колеги! Я хочу нагадати вам початок нашого семінару. Сьогодні ми з вами працювали на діагностико-концептуальному етапі. Ми з вами провели аналіз питання впровадження здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховний процес дошкільного навчального закладу. Давайте пригадаємо , яка основна мета оздоровчих технологій…( забезпечення високого рівня здоров'я, виховання валеологічної культури, формування знань про здоров'я і умінь оберігати його).

ІІІ. Рефлексія.

І на завершення хочу звернути вашу увагу на те, що будь-яка організація навчально-виховної діяльності, дослідної, експериментальної, оздоровчої діяльності розпочинається з розробки рекомендацій, пропозицій. Я пропоную всім нам разом розробити рекомендації щодо впровадження оздоровчих технологій та проектів в роботу дошкільного закладу.

Рекомендації:

1. Опрацювати науково-методичну літературу щодо впровадження оздоровчих технологій та проектів в роботі дошкільного закладу.

2. Створити належні умови для реалізації завдань фізичного розвитку , виховання та оздоровлення дошкільнят;

3. Покращити ефективність освітньо-виховного процесу з фізичного виховання та надання методичної допомоги педагогам щодо здійснення фізкультурно-оздоровчої роботи.

4. Створити розвивальний простір для повноцінного фізичного розвитку дитини-дошкільника відповідно до вимог базового компоненту.

5. Організувати просвітницьку роботу з батьками з організації оздоровчої роботи в днз та в сім’ї за допомогою інноваційних оздоровчих технологій.

 

Підведення підсумків семінару.

Категорія: Сторінка методиста | Додав: Тата (05.12.2017)
Переглядів: 107