Головна » Матеріали » Сторінка методиста

Розвага «Знай свої права й обов'язки, дитино»

Мета:. Сприяти опануванню навичок безпечної поведінки в предметному довкіллі. Виховувати цілеспрямованість. Учити самостійно входити у нові умови життя, орієнтуватися в них. У межах Міжнародної Конвенції ООН ознайомити дітей з їхніми правами та обов’язками. Дати визначення поняття «право» та «обов’язок». Виховувати повагу до законів держави – Конституціїї. Учити позитивно ставитися до себе, усвідомлювати свою значущість для оточуючих.. Формувати в дітей уявлення про себе самого як окрему, неповторну особистість. Закріплювати знання про те, що від дня народження дитина є громадянином своєї країни. Виховувати почуття гордості, любові до своєї Батьківщини. Удосконалювати граматичну правильність мовлення, закріплювати вміння складати невеликі розповіді за ілюстраціями. Учити звертати увагу на свою індивідуальність, зовнішні несхожості інших людей. Учити зосереджуватись на своїх думках, переживаннях, аналізувати їх. Учити відображати побачене у своїх малюнках, виробах.

Матеріал: Конституція України, ілюстрації «Права дитини», прислів’я, спортивний інвентар, оповідання В.О. Сухомлинського.

ХІД РОЗВАГИ

Вихователь. Діти, по дорозі до дитячого садка , я зустріла Незнайку, який роздивлявся якісь малюнки. Він їх довго роздивлявся, вони йому подобались, бо були дуже гарні, яскраві, але що вони означають, Незнайко не знає. Тому я взяла у нього ці малюнки , щоб ми з вами розглянули їх та розповіли про те, що зображено на малюнках. (Вихователь показує дітям ілюстрації і запитує, що це? (Відповіді дітей).

Вихователь. Так, правильно, це ілюстрації, на яких зображено права дітей. Діти, що таке «право»? це природні можливості індивіда, що забезпечують його життя, людську гідність і свободу діяльності у всіх сферах суспільного життя. (Відповіді дітей). А ми знаємо, що кожна людина, в тому числі і дитина, від народження мають певні права. А права громадян України записані в Основному законі нашої держави, який називається Конституція. (Показую книгу). А про дитячі права говорить Міжнародна Конвенція Організації Об’єднаних націй. Для того, щоб ви, діти, легше запам’ятали свої права, дорослі придумали і намалювали ось ці малюночки. З деякими правами дітей ми вже знайомі. Давайте, діти, розповімо про них. Я буду показувати ілюстрацію, а ви називати яке право дитини зображено на ній. – Дитиною вважається людина до 18 років.

– Усі діти мають невід’ємне право на життя.

– Усі діти мають право на любов та піклування.

– Усі діти є рівними у своїх правах.

– Кожна дитина має право знати свої права.

– Кожна дитина має право на особисте життя.

– Кожна дитина має право на освіту.

– Кожна дитина має право на медичну допомогу.

– Кожна дитина має право на інформацію.

– Кожна дитина має право на відпочинок.

– Кожна дитина має право на громадянство.

– Кожна дитина має право на розвиток таланту.

– Кожна дитина має право на повноцінне харчування.

– Жодна дитина не повинна бути скривджена.

– Особлива турботу про дітей-сиріт.

– Особлива турбота – дітям-інвалідам.

– Діти не повинні стати жертвами насильства.

– Жодна дитина не повинна залучатися до примусової праці і т.д.

Гра «Гуси лебеді» (порушення прав дитини – розлучення з родичами) Вихователь. Ось скільки прав має дитина від першої миті появи на світ. Але крім прав, у кожної дитини є ще й обов’язки, яких вона повинна дотримуватись. Діти, розкажіть що таке «обов’язки». (Відповіді дітей). А які обов’язки вам відомі та з якими ви добре справляєтесь? (Відповіді дітей). Діти розповідають про обов’язки, демонструючи їх ілюстраціями.

– Шануй тата, маму,дідуся, бабусю, старших і менших.

– Самостійно доглядай за собою.

– Дотримуйся правил особистої гігієни.

– Допомагай меншим та старшим, особливо людям, які потребують твоєї допомоги.

– Виконуй правила культури поведінки.

– Шануй та дбай про своїх чотириногих друзів.

– Бережи та охороняй природу.

– Дбай про своє здоров’я та розум.

Гра «Ім’я» - ім’я дівчаток - квіточки, ім’я хлопчиків – листочки. Під музику бігаємо, скінчилась подарувати своє « ім’я» (квіточку – дівчинці, листочок – хопчику)

Вихователь. А щоб ти, , краще зрозуміти обов’язки, послухайте історію маленького сірого кошеняти.

Вихователь читає оповідання В.Сухомлинського «Покинуте кошеня».

Хтось виніс із хати маленьке сіре кошенятко й пустив його на дорогу. Сидить кошеня та й нявчить. Бо хоче додому, до матусі. Проходять люди, дивляться на кошеня. Хто сумно хитає головою. Хто сміється. Хто жаліє: бідне кошенятко, та й іде собі. Настав вечір. Зайшло сонце. Страшно стало кошеняткові. Притулилося воно до куща та й сидить – тремтить. Поверталась зі школи маленька Наталочка. Чує – нявчить кошеня. Вона не сказала ні слова, а взяла кошенятко і понесла додому. Пригорнулося кошенятко до дівчинки. Замуркотіло. Раде-радісіньке.

Бесіда за текстом.

Вихователь. Який обов’язок виконала дівчинка Наталочка? Як можна назвати вчинок людей, які викинули маленьке кошенятко на вулицю? (Відповіді дітей). Вихователь. А чи всі діти , дотримуються обов’язків?.

Гра «Збудуй будинок» (на швидкість дві команди будують будинок із будівельного матеріалу)

Гра «Допоможи другові» - обручі, 2 команди (по черзі в обруч забирають дитину)

Діти, він каже, що не знав до сьогодні ні про права, ні про обов’язки, тому і не виконував їх. Але ми сподіваємось, що тепер ти вже знаєш їх і будеш дотримуватись. Діти, давайте ще раз пригадаємо почуте сьогодні.

– Що означають поняття: «закон» - певні правила, «права», «обов’язки»?

– Де вони записані? (конституція)

– Яких прав і обов’язків ви дотримуєтесь уже зараз?

– Для чого потрібно це робити?

Вихователь. Діти, для того, щоб ніхто не забував про обов’язки, давайте я пропоную кожному з вас намалювати один із обов’язків. Ви будете малювати малюночки в групах, а я зроблю палітурку для нашої книжечки. Потім підшиємо всі малюнки разом.

Категорія: Сторінка методиста | Додав: Тата (07.02.2018)
Переглядів: 42