Робота з обдарованими дітьми - Сторінка методиста <!--if()-->- <!--endif--> - Навчально-виховна робота - Софіївський ДНЗ "Чайка"
Головна » Матеріали » Сторінка методиста

Робота з обдарованими дітьми
Реформи, що відбуваються у системі освіти, визначають з - поміж важливих напрямків спрямованість на гуманістично - особистісно орієнтовані й розвивальні освітні технології, які зумовлюють зміни у ставленні до дітей дошкільного віку з неординарними здібностями. На базі д/з „Чайка" створено освітні умови, основною метою яких є виявлення, навчання та розвиток обдарованих і здібних дітей. Для ефективного функціонування активізуючого й розвивального комплексу дошкільного закладу інтегрована робота вихователів та фахівців, як психолог, музичний керівник, вихователь з естетики, фахівець з інформатики, викладач англійської мови, логопед, інструктор з фізвиховання, що значно розширює освітню сферу дошкільників та їх креативний потенціал. Діяльність педагогів д/з спрямована перш за все на максимальний прояв природних здібностей дітей з попереднім вивченням їх, на творчий розвиток і становлення особистості кожної дитини з урахуванням її бажань, інтересів і здібностей при збереженні права кожного на свій власний унікальний шлях розвитку. З педагогічним колективом постійно проводиться методичне навчання з проблеми розвитку здібностей і виявлення обдарованих дітей. Були проведені педагогічні ради, на яких розглядались питання : „Від творчого педагога - до творчості дитини", „Цілісний підхід до обдарованої дитини". На консультаціях, семінарах, семінарах - практикумах вивчались питання про розвиток творчості дітей д/в, художнє сприйняття дітей, та інші питання. В ДНЗ постійно ведеться пошук обдарованих дітей та збираються відповідні банки даних. На сьогоднішній день кількість обдарованих дітей в дошкільному закладі 10 чоловік. Це діти з різних вікових груп та різними здібностями. Нахили виявлення обдарованості дітей в ДНЗ проводяться за допомогою алгоритму психодіагностичного обстеження:

      -       спостереження;

-       анкетування дорослих - батьків, вихователів;

-       використання діагностичних методик, що оцінюють рівень розвитку пізнавальної активності та здібностей у сфері наочно - образного, логічного мислення та уяви під час індивідуального обстеження;

-       використання діагностичних методик, що оцінюють рівень розвитку розумових здібностей на математичному матеріалі;

Для поглибленої роботи з розвитку дітей і розкриття їхніх спеціальних і загальних здібностей педагогами нашого закладу були створені гуртки за допомогою яких діти отримали можливість більш ефективніше розкривати свій творчий потенціал. Це гуртки: з образотворчої діяльності „Чарівні пальчики"(Бондаренко Н.Г), „Малятко - здоров'ятко" (Долотова Л. В. Фізкультурний), „Англійська для дошкільнят" та „Комп'ютерна грамота" (Ковальова Т. А.), музично - театралізований гурток (Пльонкіна С. М.). Крім цього проводиться  індивідуальна робота з  обдарованими дітьми,  де використовуються різні вправи та завдання для індивідуальних вподобань дітей. Всю роботу з обдарованими дітьми практичний психолог Климчук Ю. С., методист Бондаренко Н. Г. розподілили за такими етапами:

-       діагностика та розподіл дітей за видами здібностей;

-       творча реалізація авторських програм і планів з їх подальшою корекцією;

-       підбір і адаптація педагогічних технологій методів і прийомів розвитку творчого потенціалу здібних дітей;

-       аналіз і узагальнення результатів роботи.

Багато дітей нашого закладу виявляють високий ступінь обдарованості не в одній сфері, а у декількох. Вихователі та психолог нашого закладу не тільки виявляють таку полі обдарованість, а й удосконалюють і розвивають її. Психорозвивальна робота психолога Климчук Ю. С. проводиться з обдарованими дітьми за такими напрямками:

-       розвиток інтелектуальних здібностей;

-       формування адекватного само сприймання;

-       допомога дітям адаптуватися до навколишнього світу;

-       засвоєння   конструктивних  форм   спілкування  з   однолітками  й дорослими;

-       допомога   батькам,   вихователям,   дітям   правильно   організувати навчальну діяльність.

Значну роль у процесі розвитку і навчання обдарованих дітей відіграють батьки. Тому важливо, щоб батьки стимулювали та активно впливали на хід розвитку , навчання і виховання обдарованих дітей. Для цього в дошкільному закладі проводяться такі форми роботи з батьками:

-       індивідуальні консультації психолога та вихователів;

-       „круглі столи", тренінги, лекції;

-       забезпечення батьків методичною літературою;

-       анкетування;

-       консультаційні пункти;

-       творчі виставки дітей.

   Кожна обдарована дитина своєрідна та унікальна. Тому не існує універсальних методів, що виявляють будь - яку обдарованість дитини. Висновки про обдарованість дитини можна робити тільки на підставі великої кількості здобутих результатів. При чому такі висновки не можуть бути остаточними.

Категорія: Сторінка методиста | Додав: Tata (12.03.2012)
Переглядів: 6748