Проект "Правове виховання для дітей дошкільного віку" - Сторінка методиста <!--if()-->- <!--endif--> - Навчально-виховна робота - Софіївський ДНЗ "Чайка"
Головна » Матеріали » Сторінка методиста

Проект "Правове виховання для дітей дошкільного віку"

 Основна ідея проекту :

  • визнання дитини повноцінної і повноправною особистістю: вільної і відповідальної, яка знає свої права і адекватні способи поведінки у випадках їх порушення, що володіє почуттям власної гідності і з повагою відноситься до інших, здатної на власний вибір і з розумінням сприймає думки і переваги оточуючих.

Характеристика проекту:

  • за метою – творчо-пізнавальний;
  • за змістом – інтегрований;
  • за тривалістю - довготривалий;
  • за кількістю учасників - колективний

База реалізації: Софіївський дошкільний навчальний заклад №1 «Чайка»

 Мета проекту:

  • створення умов для виховання майбутнього громадянина правової держави;
  • допомогти кожній дитині проявити свою індивідуальність, разом з тим показати як унікальність, так і рівність кожної дитини;
  • вчити толерантно спілкуватися один з одним;
  • виховувати вміння мати свою точку зору та з повагою відноситись до думок інших; формувати уявлення про основні потреби дитини (здоров’я, житло, їжа, відпочинок);
  • заохочувати дітей до знань про родинні стосунки, особливості різних народів світу, формування розуміння важливості миру в суспільстві.

Завдання проекту:

- формувати у дітей правові почуття гідності, упевненості в собі, у своїх можливостях;
- розширювати етичні уявлення дітей про добро, справедливість, щирість, дати дітям знання про добро та зло, як протилежні категорії людського буття;
- розвивати самосвідомість дітей, формувати інтерес до життя;
- виховувати у дітей загальнолюдські моральні цінності: порядність, скромність, доброзичливість, чесність, самостійність, відповідальність, наполегливість у досягненні мети, почуття обов’язку;
- формувати у дітей уявлення про сім’ю, рід, родовід; виховувати шанобливе ставлення до рідних;
- виховувати любов до рідного краю, розширювати уявлення дітей про Батьківщину;
- розвивати інтерес до різних професій дорослих;
- формувати у дітей свідоме ставлення до своїх обов’язків у дошкільному закладі та сім’ї;

- виховувати почуття відповідальності за доручену справу;
- дати дітям знання про культуру спілкування, вміння правильно поводитися в колективі з однолітками та чужими людьми;
0 виховувати в дітей вміння знаходити компроміс у розв’язанні конфліктних ситуацій 

 Основними принципами реалізації  проекту є систематичність роботи по правовому вихованню, взаємозв'язок із заняттями з розвитку мовлення, ознайомлення з навколишнім світом, музичного виховання, вільної, ігровою, театралізованою діяльністю.

Кінцевими результатами проекту є: дитина, якій притаманні почуття гордості за свою родину, дитячий садок, Батьківщину та розвинену правосвідомість; яка здатна само реалізовуватися, самостверджуватися і самовдосконалюватися протягом усього життя; свідомо ставиться до своїх прав і обов’язків перед суспільством та державою.

 

Етапи проекту

Зміст роботи

Робота з дітьми

Робота з вихователями

Робота з батьками

І. Інформаційно-мотиваційний етап

-«Свої права ти добре знай, їх шануй і захищай» (бесіда)

 

- Дидактичні ігри з правового виховання;

 

- «Скарби народної мудрості» творчі вправи з образотворчої діяльності;

 

- «Незвичайні казки» - права у казках (обговорення)»;

 

- читання та обговорення оповідань В. О. Сухомлинського;

- перегляд відеоматеріалу про права дитини.

 

- постановка проблеми;

 

- розробка плану роботи над проектом;

 

- підбір методичної літератури та дидактичного матеріалу;

 

- консультація на тему «Правове виховання дошкільників - обов’язкова умова формування життєвої компетентності особистості»

- круглий стіл «Конвенції ООН про права дитини»;

 

- анкетування батьків  «Чи повинна дитина мати права?»

ІІ. Творчий етап

  • -розгляд ілюстрацій, моделювання проблемних ситуацій з правового виховання «Я та мої обов’язки»;
  •  

- піший перехід «Правила дорожнього руху»;

- творчі вправи з художньої праці «Я маленький творець»;

 

- драматизація казки «Котик і Півник».

- оформлення демонстраційного матеріалу по темі правового виховання;

 

- соціально-психологічний тренінг „Право бути собою”;

 

- круглий стіл «Шляхи подолання соціальної невпевненості у дітей»

- консультація для батьків на тему «Правове виховання дошкільників з використанням творів В.О.Сухомлинського».

ІІІ. Узагальнюючий етап

- колективний перегляд заняття в старшій групі з правового виховання, тема: «Ким я буду в майбутньому»; 

-виставка дитячого малюнку «Я-маленька ЛЮДИНА».

-дидактичні ігри з правового виховання;

- бесіда «Що я знаю про себе і свої права».

 

-семінар-практикум для вихователів на тему: «Правове виховання дітей дошкільного віку»

-оформлення ширми пересувки по темі правового виховання

-поради батькам з правового виховання

 -розробка пам’ятки та анкетування    батьків з правового виховання;

 

-лекторій «Організація правового виховання в ДНЗ»

ІV.Рефлексивно-оцінювальний етап

«Ми - маленькі люди» (Розвага для дітей та батьків)

 

 Консультпункт для вихователів «До скарбнички педагога»

Індивідуальні бесіди «Поведінка дитини  в сім’ї»

 

Категорія: Сторінка методиста | Додав: Тата (23.04.2015)
Переглядів: 1295