Головна » Матеріали » Сторінка методиста

Проект «Формування інноваційного освітнього середовища як умова розвитку соціалізації особистості»

Психолого-педагогічний проект

«Упровадження освітніх стратегій спрямованих на моделювання соціалізуючого простору дітей дошкільного віку» СДНЗ «Чайка»

обласної проблеми «Освітні стратегії соціалізації в громадянському суспільстві»

 

ІV етап (2018-2019)

Коригуючий

«Формування інноваційного освітнього середовища як умова розвитку соціалізації особистості»

 

Опис проекту

Даний проект націлений на аналіз та корекцію накопиченого педагогічного досвіду, визначення його основних ідей для успішного запровадження елементів інноваційних технологій, аналіз матеріалів попередніх зрізів діагностики рівня розвитку соціальних компетенцій дошкільнят та їх навчальних досягнень.

Мета проекту:

роботу педагогічного колективу спрямувати на реалізацію науково-методичної проблеми

розробити систему діяльності методичної служби закладу з удосконалення професійної компетентності учителів.

Завдання проекту:

-Проаналізувати науково-теоретичну та методичну літературу з проблеми дослідження;

- Виявити та схарактеризувати інноваційні засоби соціалізації особистості в сфері дошкільної освіти, які впливають на ефективність формування соціальних компетентностей, необхідних для входження в соціум;

-Аналіз форм і методів підготовки педагогічного працівника до здійснення соціалізації особистості;

-Аналіз роботи педагогів з питання впровадження в практику нових прогресивних ідей, технологій навчання і виховання, досягнень сучасної педагогічної науки.

Актуальність проекту:

Інноваційна освіта – це освіта, яка допомагає працівникам рухатись вперед, розвиватися. Головними завданнями освіти в Україні є виховання громадянина України, формування соціально зрілої, працелюбної, творчої особистості, якій притаманно почуття власної гідності, повага до прав і свобод людини, свідоме ставлення до обов’язків людини і громадянина, гордість за свою Батьківщину, здатність до саморозуміння і самовдосконалення, активної участі у соціальному житті країни. Тому завдання дошкільної установи - забезпечити розбудову такого інноваційного освітнього простору, у якому особистість з раннього дитинства усвідомлювала б свою суспільну значущість і через систему ціннісних ставлень набувала досвіду взаємодії з соціумом.

Робота педагогічного колективу спрямована на розвиток професійної компетентності, виявлення творчого потенціалу всього колективу, вироблення інноваційного стилю діяльності, роботу в нових умовах з метою впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес.

 

Форми та методи роботи:

Педагогічні ради, інструктивно - методичні наради, наради при завідувачеві, педагогічні читання та конференції.

Відвідування навчально-виховної діяльності з метою дослідження впливу професійної компетенції вихователя на формування компетентного дошкільника.

Діагностика, анкетування педагогів, дітей та їх батьків.

Очікувані результати

Системні перетворення педагогічної діяльності щодо створення позитивного іміджу закладу приведуть до:

-підвищення професійної майстерності педагогів щодо здійснення процесу соціалізації особистості, соціалізуючої спрямованості педагогічних інновацій;

-підвищення якісних показників розвитку компетентностей дошкільників;

поліпшення міжособистісних стосунків між учасниками навчально-виховного процесу.

Терміни реалізації проекту: 2018-2019 рр.;

 

Етапи реалізації проекту.

 

Інформаційно-мотиваційний етап

-оцінка впливу компонентів соціалізуючого освітнього простору на рівень готовності особистості взаємодіяти з соціумом;

Діяльність педагогічного колективу

Робота з дітьми

Робота з батьками

Педагогічна рада «Про завдання діяльності колективу та пріоритетні напрямки створення іміджу сучасного дошкільного закладу на 2018-2019»

 

Аналіз педагогічної діяльності.

 

Анкета «Професійна майстерність педагогів щодо здійснення процесу соціалізації особистості»

 

 

Підготовка матеріалів для публікації; аналіз матеріалів моніторингу ; підготовка підсумкових конференцій; обмін досвідом.

 

 

Семінар «Сучасне заняття в ДНЗ: традиції чи інновації»

 

Забезпечення участі педагогічних працівників у методичних заходах ОТГ.

 

Складання проекту по роботі сенсорної кімнати.

Комунікативні ігри та вправи:

«Імпровізація», «Емоційні шаради», «Угадай предмет».

 

Дні здоров’я:

«Ми малята здоровята» «Веселі перегони».

 

Олімпійський тиждень. День фізичної культури і здоров’я.

 

Тематичний Тиждень рідної мови та писемності.

 

Тиждень захисту прав дітей та тиждень з патріотичного виховання «Я маленька людина – патріот своєї країни».

Виставка літератури та діагностичних матеріалів з питань соціалізації дошкільників в ДНЗ.

 

Круглий стіл « Єдність вимог дошкільного закладу та батьків – необхідна умова всебічного розвитку і виховання дітей».

 

Інформаційні листки, папки – пересувки: «Виховувати без насильства» «Щоб дитина була здоровою», «Безпека дитини – понад усе!».

 

 

Лекторій «Сенсорна кімната в ДНЗ».

 

 

 

 

Виставка дитячого малюнку «Мої права та обов’язки».

Репродуктивно-творчий етап

-стану підготовки педагогічних працівників до здійснення соціалізації дітей;

-аналіз педагогічної діяльності у спектрі науково - педагогічної проблеми

 

Діагностування та здійснення комплексної оцінки впливу - проблеми на стан соціалізації у дошкільному навчальному закладі.

 

 

 

Ділова гра «Поліпшення міжособистісних стосунків між учасниками навчально-виховного процесу».

 

 

 

Відеоматеріал «Інноваційне освітнє середовище навчального закладу як забезпечення соціалізації дитини»

 

 

 

Круглий стіл «Робота педагогічного колективу з проблеми соціалізації дошкільнят».

 

 

 

 

Консультація «Творчі ігри для дошкільників»

 

 

 

Забезпечення сенсорної кімнати обладнанням та матеріалами.

 

 

 

 

Комунікативні ігри та вправи:

«Башточка дружби», «Сонячні промінці», «Подарунок на всіх», «Веселі розспівування»

 

Екскурсія по садочку «Ігрові куточки».

 

Проблемні ситуації «Для чого потрібно берегти іграшки».

 

Творчі вправи:

«Архітектор», «Дві картини», «Що з цього можна придумати», «Як вийти із ситуації».

 

Читання та обговорення художньої літератури (Збірники В. Сухомлинського «Квітка сонця», «Всі добрі люди – одна сімя»)

 

Художньо-естетична діяльність «Нетрадиційні техніки малювання» (за програмою І. Ликової «Кольорові долоньки»;

 

 

Цикл занять з пластик-шоу.

 

Психологічно-корекційна робота- ігри –заняття з пісочної терапії та профілактика емоційних проблем у дітей за методикою Т. Д. Зінкевича-Євстигнеєвої «Казкотерапія».

 

Тиждень «Великої економіки».

 

День довкілля «Пізнаю світ»

 

Трудова діяльність «Ремонтую іграшки».

 

 

Консультація «Інноваційне освітнє середовище».

 

 

 

 

 

 

Творча майстерня «Іграшка своїми руками», «Сенсорні килимки».

 

 

 

 

 

Презентація «Комунікативні ігри для розвитку комунікативних навичок дошкільнят».

 

 

 

 

 

 

Тренінгове заняття «Запрошуємо до спілкування».

 

 

 

 

 

 

 

Поради «Розвивальні іграшки для батьків дітей раннього віку»

Рефлексивно-узагальнюючий етап

-виявлення протиріч між результатами роботи ДНЗ і діяльністю вихователя.

-вивчення завдань і шляхів вирішення протиріч.

 

Конференція «Впровадження проблеми з питання соціалізації особистості в сучасному освітньому середовищі».

 

 

Представлення проектів «Ігрове середовище майбутнього».

 

 

 

 

Цикл занять з ТРВЗ:

«Земля наш рідний дім», «В гостях у іграшок», «Подорож у світ мистецтва», «Цікаві завдання»,

 

 

Виставка творчих робіт «Світ навколо мене»

 

Виставка –презентація «Нетрадиційне ігрове обладнання на майданчиках»

 

 

Акція «Створюємо ігровий дитячий майданчик»

 

Категорія: Сторінка методиста | Додав: Тата (06.11.2018)
Переглядів: 18