Актуальність ідей В. О. Сухомлинського сьогодні – завтра - Сторінка методиста <!--if()-->- <!--endif--> - Навчально-виховна робота - Софіївський ДНЗ "Чайка"
Головна » Матеріали » Сторінка методиста

Актуальність ідей В. О. Сухомлинського сьогодні – завтра

Актуальність ідей В. О. Сухомлинського сьогодні – завтра

«Дитинство – найважливіший період людського життя,

не підготовка до майбутнього життя,

а справжнє, яскраве, неповторне життя.

І від того, як пройшло дитинство,

хто вів  дитину за руки в дитячі роки,

що ввійшло в її розум і серце із навколишнього світу, -

 від цього в вирішальному значенні залежить

 якою людиною стане сьогоднішній малюк в майбутньому»

В. О. Сухомлинський

 

Педагогічний колектив Софіївського ДНЗ №1 «Чайка» будує свою роботу на основі принципу – формування нового типу особистості. Адже ідея Базового Компоненту дошкільної освіти – навчити пізнавати, навчити жити разом, зберігаючи психічне та фізичне здоровя. Спільно з батьками спрямовуємо роботу так, щоб розвинути компетентну, творчу особистість навчально - розвивальними засобами (естетичної діяльності, зображувальної, придумування казок, розв’язання життєвих проблемних ситуацій). Комунікативно-творчі навички в майбутньому допоможуть впоратись з складними проблемами.

              Колектив нашого закладу впроваджує у свою роботу спадщину

В. О. Сухомлинського, адже сучасне виховання, як ніколи потребує використання надбань великого Вчителя, бо в жодного педагога немає такого матеріалу по вихованню в дітей милосердя, вихованню обдарованої особистості, людини, яке так необхідне нам сьогодні, а В. О. Сухомлинський наголошував, що дошкільний вік визначає майбутнє людини, якою вона буде, ким стане.

Основні завдання колективу :

-         розвиток креативним, творчих здібностей, виховання громадянина на основі спадщини В. О. Сухомлинського;

-         озброєння дітей наукою життя;

-         формування високої пізнавальної, моральної і естетичної культури;

-         зміцнення співдружності ДНЗ та сімї і школи.

              Всі працівники нашого закладу працюють над  створенням   необхідних умов для розвитку повноцінної особистості, враховуючи унікальні можливості кожної дитини, її життєвий досвід, успіх, що є важливо для суспільства і стане в пригоді в майбутньому. Кожен наш педагог намагається навчати малюка всьому найкращому, адже кожна хвилина перебування у дошкільному закладі допомагає дитині розвивати його особистість та унікальність. Вивчення кожної дитини, плекання  її таланту, надає можливість педагогу створити життя малюка активним, корисним, насиченим різними видами діяльності, які повністю розкривають здібності вихованця при цьому опираються  на працю великого Вчителя.

                В О Сухомлинський чітко сформував, що процес набуття зростаючої особистістю духовного обличчя під впливом моральних цінностей, вироблених людством  - є основним фундаментом для розвитку, спілкування, життя в суспільстві. Навчально-виховна робота включає в себе елементи, фрагменти програм, методик, прийомів В. О. Сухомлинського. В своїй роботі педагоги використовують такі елементи програм: «Моральне виховання за спадщиною В. О. Сухомлинського», «Екологічне виховання в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського», «Національне виховання за спадщиною В. О. Сухомлинського». Художньо-естетична діяльність базується на творах, оповіданнях, висловах Великого педагога.

                Завідуюча Магеря Л. І. прикладає всі зусилля, щоб всі педагоги були творчими особистостями, творили Себе в Собі і Себе в колективі. Систематичний підхід допомагає розвинути творче начало навколо кожної дитини. Основним досягненням колективу стало нове відношення до дітей.  Любов Іванівна, звертаючись до творів Сухомлинського, називає групу раннього віку  - групою Любові, в якій малята вчаться робити перші кроки пізнання світу і себе. Молодша група - це група Радості, де дошкільники навчаються радіти першим досягненням, проявляти перші здібності. Старша , середня, різновікова групи - це групи Добра. Тут вихованці зростають і навчаються робити добро через різні види діяльності. Малята радіють першим свідомим крокам у пізнанні свого «Я». Гурткова робота закладу є таким закріплюючим елементом набуття знань, умінь, навичок та формування у дошкільників естетично-моральних якостей. Гурток із зображувальної діяльності, який веде вихователь Бондаренко Н. Г., привчає малят до світових цінностей. Гурток з фізичного виховання «Малятко-здоровятко», який веде Долотова Л. В., допомагає пізнати своє фізичне «Я». «Пізнати, любити, берегти» - такий цикл занять розробила Семеряга Т. І. для малят середньої групи, яка привчає дітей до краси природи, до формування у дітей знань, що вони є частиною всесвіту. Психолого Климчук Ю. С. за допомогою творчих психологічних вправ допомагає  малюкам подолати труднощі, які виникають у їх маленькому дитячому світі.

               В. О. Сухомлинський наголошував: «Щоб пробудити у малят живу думку, творче джерельце, необхідно дати їм змогу більше спостерігати, помічати численні зв’язки в довкіллі». Саме тому робота з дітьми в нашому закладі за спадщиною В. О. Сухомлинського включає такі основні напрямки:

-         індивідуальна робота;

-         робота з батьками;

-         мовленнєве спілкування і художня література;

-         рідна природа;

-         дитина і навколишній світ;

-         образотворче мистецтво і художня праця.

Сюди входять: заняття, екскурсії, морально-етичні бесіди, читання та обговорення оповідань (казок, віршів, творів), спостереження, сюжетно-рольові ігри, проблемні ситуації, ігри-драматизації і тд.

 Але чи все це варте без батьків ?

«У моїх очах світ виглядає інакше ніж у ваших. Прошу поясніть мені: Що? Коли? Чому? – кожен із нас у ньому має робити?»- це дитяча заповідь для батьків. Василь Олександрович наголошує в ній, що спілкування, виховання, навчання дорослого та дитини є самим головним в розвитку особистості. Роль сім’ї висвітлена і в ст. 8 Закону «Про дошкільну освіту» адже «Що ні школа без сім’ї, ні сім’я без школи не зможуть упоратись з найтоншим і найскладнішим завданням становлення людини» (В. О. Сухомлинський). Саме тому особлива увага приділяється спільній роботі батьків, вчителів, вихователів нашого закладу. Творча група розробила спільні заходи роботи дошкільного закладу, сімї та школи   за спадщиною В. О. Сухомлинського, які включають в себе семінари, консультації, тижні читання, диспути, круглі столи для батьків, місячники творчості за творами В. О. Сухомлинського.

                  Систематичний, орієнтовано-особистісний підхід дорослого (вихователя, батьків, вчителя) до кожного малюка допомагає встановленню духовної, багатої, творчої, щирої інтелігентної людини.

Категорія: Сторінка методиста | Додав: Тата (17.09.2013)
Переглядів: 2131