Дихальна гімнастика в ДНЗ - Сторінка фізінструктора <!--if()-->- <!--endif--> - Навчально-виховна робота - Софіївський ДНЗ "Чайка"
Головна » Матеріали » Сторінка фізінструктора

Дихальна гімнастика в ДНЗ
     



 Дихальні вправи є важливою складовою комплексного виховання та навчання дітей. У процесі повноцінного фізіологічного дихання відбувається профілактика нежиті та респіраторних захворювань , адже саме у носовій порожнині повітря стає вологішим , чи , навпаки , сухішим. Воно охолоджується чи зігрівається , очищується від пилу , який залишається на маленьких волосинках носових пазух. Одночасно з цим подразнюються і рецептори регуляції активності та кровообігу головного мозку , порушення яких досить часто призводить до появи підвищеної тривожності , пригнічення , розладів сну.
Роботу з формування правильного мовлення починають з вироблення у дітей уміння виконувати різні види вдихів та видихів і їхніх комбінацій. Молодші дошкільники вчаться робити глибокий вдих і видих через ніс потім через рот , чергувати вдих носом і ротом , вдих і видих через одну ніздрю. Коли глибокий вдих і видих уже засвоєні , варто переходити до вироблення у дітей вміння здійснювати короткий легкий вдих та тривалий плавний видих. Постановка нижньо-діафрагмального дихання дозволяє автоматично виробляти у дошкільників подовжений видих.
Під час прогулянок на свіжому повітрі варто пропонувати малюкам повільно вдихати носом і ще повільніше видихати носом і ще повільніше видихати , обов’язково контролюючи правильність виконання. Видих повинен тривати у півтора-два рази довше , ніж видих.
На заняттях особливу увагу слід звертати на положення живота і плечей. При вдиху варто слідкувати , щоб живіт піднімався , а при видиху опускався.
Плечі мають бути нерухомими і при видиху сильно не підніматися вгору. Варто наголошувати на тому, щоб перед новим вдихом діти робили невеличкі паузи. Це знімає можливе психоемоційне напруження в мовленні.
Виконання спеціальних вправ не лише удосконалить мовленнєве дихання , а й допоможе виробити плавний ротовий видих з поступовим збільшенням тривалості видиху. Надування повітряних кульок, пускання мильних бульбашок , ігри з пищавками , вітрячками різних розмірів та форм , гра на дитячих музичних інструментів зроблять заняття цікавими та ефективними.
Категорія: Сторінка фізінструктора | Додав: Tata (02.12.2011)
Переглядів: 3529